Teman Bicara

Sunday, August 16, 2009

Wajah-wajah Graduan

14 Ogos 2009 - Rasmi sudah ana sebagai graduan Universiti Pendidikan Sultan Idris bagi Istiadat Konvokesyen ke-11 sesi ke-2 tahun 2009. Bergelar graduan muda dan belum berkahwen kelulusan Ijazah Sarjana Muda jurusan Sains (kimia) dan Pendidikan. Graduan ini telah mempunyai tiket untuk menempah tempat dalam sistem pendidikan negara sebagai seorang pendidik yang menggalas tanggungjawab yang maha hebat, memanusiakan manusia.


Tugas seorang pendidik bukanlah tugas yang mudah. Setiap hari akan berdepan dengan cabaran baru. Manusia yang berlainan ragam, dilayan mengikut keperluan masing-masing. Khuatir jika bahu ini tak mampu menopang beban yang kian bertapuk. Ana kongsikan koleksi memori sepanjang istiadat konvokesyen tersebut :




Bunga ini adalah milik orang, pinjam untuk bergambar. Sian, kan? Muahahahaha...... ^^





Perarakan Istiadat Konvokesyen ke-11, siri ke-2. Kesian graduan sesi petang yang kehujanan. Perarakan akademik tidak dapat dilangsungkan. Ada hikmahnya ya, sahabat-sahabat... ^^



Pintu masuk ke dewan. Penuh dengan bunga-bunga ~ngeeee



Nak jugak letak gambar pakai jubah.... Boleh lah~
Terpaksa mencacatkan gambar... hoho~




Sahabat duania akhirat. Mengapa? Ana sering menjadi rujukannya, begitu juga dia yang menjadi rujukan ana. Yang paling sedih, ana tidak sempat merakam memori ini dengan kesemua sahabat.



Insan yang sering munajat dan berendam air mata untuk melihat ana memakai jubah konvo.








Orang lain punya konvo, dia lak yang enjoy lebih-lebih ~Ahaks. Tunggu 5 tahun lagik lah, merasa yang sendiri punya... ^^



Bakal konvo Politeknik Sultan Azlan Shah, Tanjung Malim. Berhasrat menyambung di UPSI, InsyaAllah....
Cikgu jugak... Aihhh~



Mana pula lah arah tujunya dia nie.... ^^

1 respons:

congrate cikgu eya..tak sabar menanti giliran sy plak..tak sangka sama plak kos..