Teman Bicara

Thursday, October 29, 2009

Palestin Tak Pernah Gentar





Palestin Tak Pernah Gentar; Fatwa Kontemporari dan Penyelesaiannya

Penulis : Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Fatimah Syarha
Terbitan : Telaga biru


Masyarakat Islam melaungkan kata-kata jihad buat Palestin,

'Hancurkan rejim Zionis'
'Ranapkan tulang belulang Yahudi'
'Pejuangkan Intifadha pelarian terpinggir'

Namun, adakah benar kita menyusun strategi untuk melaksanakannya? Berperang, bukan bermakna terjun ke tengah medan untuk dipenggal kepala. Peperangan memerlukan ilmu, kemahiran, strategi dan pengalaman. Malah untuk berperang, Salehudin Al-Ayubi pernah berkata;


'Untuk berperang, kenali dahulu musuh kamu. Atau, kamu telah pun kalah sebelum mula mengangkat pedang'

Buku tulisan kerjasama ini menampilkan strategi, kekuatan, serta kepelbagaian maklumat tentang Yahudi, musuh utama umat Islam. Berkisar tentang takrif Yahudi dan Zionisme, sejarah kebencian serta kekejaman Yahudi, strategi Yahudi menjadi orang utama dunia, menguasai ekonomi, media massa, pendidikan dan sebagainya dalam usaha untuk memberitahu dunia bahawa bangsa mereka dipilih Tuhan untuk menginjak bangsa lain.


Berdasarkan kitab sesat mereka, Talmud, manusia Yahudi yang memerangi kaum Muslimin menganggap kekejaman mereka sebagai satu sembahan yang mulia untuk membesarkan Tuhan mereka. Sedari kecil, orang Yahudi diberi indoktrin betapa mereka ini bangsa berkasta tertinggi, yang mempunyai hak untuk menghinakan bangsa lain. Perjuangan membunuh bangsa lain adalah syuhadah, memerangi kaum Muslimin adalah jihad : itu pemikarn songsang mereka.

Lalu, para Muslimin... Bukankah telah kita ketahui, memerangi Yahudi adalah kewajipan ke atas setiap kita? Landasan intifadha yang benar, kerna agama yang benar.. Masih kah lagi mahu kita sekadar berpeluk tubuh, melihat darah saudara kita di Plestin dijarah sewenangnya?

Tatkala putera Imam Al-Husain, Ali Bin Al-Husain meminta izin beliau untuk mara ke barisan hadapan, Imam Al-Husain membenarkan permintaannya cahaya matanya. Lalu, terbunuh belahan jiwanya itu. Syahid, menemu Ilahi. Apa pula reaksi kita jika anak-anak kesayangan kita memohon izin untuk mengangkat pedang? Fikirkan...










0 respons: